skip to Main Content

Vuurwerkbril

Nog steeds wordt de vuurwerkbril onderschat. Veel klanten zeggen, we hebben ze nog liggen. Maar als het zover is weet niemand ze te vinden. De Nationale Campagne Vuurwerkbril gaat vandaag van start met een website die zich vooral richt op basisschoolleerlingen van groep 7 en 8. De leerlingen worden bewust gemaakt van de gevaren van vuurwerk met onder meer een online quiz en een fotowedstrijd op Facebook, aldus de organisatie vandaag.

Doel van de campagne is het aantal vuurwerkincidenten waarbij personen blind raken, te verminderen.

De quiz bestaat uit vragen als: welke afstand moet je minimaal nemen om naar vuurwerk te kijken? Wie meedoet aan de quiz kan prijzen winnen. Ook is een Facebookactie op touw gezet waarbij kinderen en hun ouders worden aangespoord een foto met vuurwerkbril te uploaden.

De campagne is opgezet door onder meer het Oogfonds, Het Oogziekenhuis in Rotterdam en het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap.

Ook lekkerknallen.nl verkoopt de vuurwerkbrillen voor kinderen en volwassenen, daarnaast vertellen onze vuurwerkadviseurs altijd welke voorzorgsmaatregelen er in acht genomen dienen te worden bij het afsteken en kijken naar vuurwerk.

 

 

Back To Top